استاد پناهیان / یادداشتهایی از سخنان استاد پناهیان و ...

گزیده ی از سخنرانیهای استاد حوزه و دانشگاه حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان (صوتی ، تصویری، نوشتاری) Panahian

استاد پناهیان / یادداشتهایی از سخنان استاد پناهیان و ...

گزیده ی از سخنرانیهای استاد حوزه و دانشگاه حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان (صوتی ، تصویری، نوشتاری) Panahian

موسسه بیان معنوی

درباره وبلاگ

استاد پناهیان / یادداشتهایی از سخنان استاد پناهیان و ...

اللهم صل علی فاطمه و ابیها و بعلها و بنیها

رَّبِّ أَدْخِلْنِی مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِی مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَل لِّی مِن لَّدُنکَ سُلْطَانًا نَّصِیرًا / پروردگارا مرا در هرکار صادقانه واردکن وصادقانه خارج نما وازسوی خود سلطان ویاوری برای ماقرار ده.
رَبِّ اشْرَحْ لِی صَدْرِی وَیَسِّرْ لِی أَمْرِی وَاحْلُلْ عُقْدَةً مِّن لِّسَانِی یَفْقَهُوا قَوْلِی / پروردگارا سینه ی مرا گشاده دار و کار مرا بر من آسان گردان و گره از زبانم بگشای تا سخنان مرا بفهمند.
-------------------------------------------
به امیدآنکه مقدمه سازان ظهورحضرتش باشیم
-------------------------------------------
لطفا در معرفی این وبلاگ به دوستان همت کنید.
شهید علمدار :
برای بهترین دوستانتان آرزوی شهادت کنید.
----------------------------------------------
لطفا با وضو معارف اهل بیت را مرور کنید.
-------------------------------------------

طبقه بندی موضوعی

آخرین نظرات

سه شنبه, ۷ خرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۵۹ ب.ظ

۷

یادداشت 309 : مومن بایستی اذیت شود

سه شنبه, ۷ خرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۵۹ ب.ظ


در روایتی می‌فرماید مؤمن باید اذیّت بشود. مؤمن یا همسایه‌اش اذیّتش می‌کند، یا یک مؤمن دیگری که بهش حسودی می‌کند، یا خانواده‌اش اذیّتش می‌کند، بعد می‌فرماید: هیچ‌کس اذیّتش نکند، داره رد می‌شه در خیابان، رهگذر اذیّتش می‌کند.

امام باقر (ع) فرمود: مؤمن در زندگى خانواده ‏گى مبتلا میگردد و همواره مورد اذیت‏ و آزار یکى از خویشاوندان هست و اگر در خانواده کسى نبود او را رنج دهد از همسایه در عذاب خواهد بود.

امام باقر (ع) فرمود: گروهى در زمان هود نبى (ع) گرفتار قحطى شدند آنها نزد هود رفتند و از او خواستند تا دعا کند خداوند براى آنان باران نافعى بفرستد، در این هنگام پیرزنى بدزبان و فحاش از منزل هود بیرون شد و گفت: چرا هود براى خودش دعا نمیکند. مردم گفتند  ای پیرزن ما را نزد هود ببر، گفت: او اکنون در میان مزرعه مشغول آبیارى است میخواهید نزد او بروید. آنها نزد هود رفتند و دیدند او مشغول نماز است، هود هر گاه از کار فارغ میشد دو رکعت نماز میخواند.

در این هنگام هود از آن‏ها پرسید حاجت شما چیست؟ گفتند: ما براى حاجتى نزد شما آمدیم ولى چیز شگفتى مشاهده کردیم، هود گفت چه دیدید؟گفتند: پیرزن بدزبان و فحاشى را مشاهده کردیم که بر سر ما فریاد کشید. هود گفت: او زن من است و من دوست دارم عمر او طولانى شود، گفتند: اى پیغمبر خدا چرا میخواهى عمر او طولانى شود؟ گفت: هیچ مؤمنى نیست مگر اینکه کسى او را اذیت میکند و من اکنون خداوند را سپاس میگویم که زیر دستم را آزار دهنده من قرار داده است، و اگر او نبود بدتر از آن بر من مسلط می‏شد.

امام على (ع) فرمود: رسول اکرم (ص) فرمودند: اگر مؤمن در سوراخ موشى قرار گیرد خداوند آزار دهنده‏اى براى او می‏رساند، زیرا مؤمن باید کفاره گناهان خود را در دنیا مشاهده کند.[1]

                                                                                                       مشکاة الأنوار / ترجمه عطاردى ؛ ص269



[1] طبرسى، على بن حسن، مشکاة الأنوار / ترجمه عطاردى - تهران، چاپ: اول، 1374ش.

نظرات  (۷)

هیچ پیامبر مبعوث شده از خدا همسرش را زیردست خطاب نمیکنه حتی اگه اون همسر به پلیدی همسر هود باشه، لطفا توی انتخاب کلماتتون حین ترجمه دقت کنید یا اگه عین نص رو میارین روش فکر کنین ببینین با عقل جور درمیاد یانه، کم کاری نیس ،دارین از یه پیامبر یا امام معصوم نقل میکنین نه یه ادم معمولی. موفق باشین.
۰۸ خرداد ۹۲ ، ۱۱:۱۲ بیتا موسوی
خیلی جالب بود. کلی برای من قوت قلب بود. که بهتر بتونیم مشکلات اطرافمون رو تحمل کنیم.
سلام
یه سوالی برای من پیش اومده که خود استاد باید جواب بدن چطوری میتونم از ایشون سوال بپرسم ؟
اگه برای شما زحمتی نیست و استاد رو از نزدیک میبینید ازشون بپرسید واقعا گیج شدم ...
استاد درباره ی روایتهای مربوط به آخرالزمان فرموده بودن که نگاه ما به این روایتها باید خیلی جدی باشه سرسری از کنارشون رد نشیم
اگه بگیم مثلا ممکنه هزارتا عبدالله دیگه بیاد و بعد از مرگش معلوم نیست چی میشه !
مخاطب به گوینده اخبار آخرالزمان شک میکنه ! آقا بالاخره گوینده خبر می خواسته به ما خبر بده یا می خواسته مارو سرکار بذاره ؟؟؟
قصدش این بوده که برای ما معما مطرح کنه که سرمون گرم باشه یا نه واقعا می خواسته یه خبر خاصی رو به ما برسونه ؟!
شرایط منطقه الان یه جوری شده که دیگه لازم نیست ما اثبات کنیم این وضعیت آشفته سوریه و عراق به سفیانی مربوط میشه کسی که می خواد این قضیه رو رد کنه باید دلیل بیاره که این اتفاقات اون چیزی که در روایات مطرح شده نیست...

خوب من این صحبتهارو کاملا قبول دارم منتها وقتی به پژوهشگران حوزه مهدویت این جملات رو میگم اونا در جواب من میگن که در سالهای گذشته ام خیلی از این اتفاقات افتاده و حضرت ظهور نکرده ! منظور اهل بیت علیه السلام از مطرح کردن این روایات تنها این بوده که ما آمادگی پیدا کنیم و خودمونو برای یاری ایشون تربیت کنیم
خوب این حرفها دقیقا برخلاف حرف استاده ! براین اساس ما باید قبول کنیم که بله ائمه هدی مارو سرکار گذاشتن !
پاسخ:
سلام علیکم - برای اینکه مطلب و سوال شما استاد ببینید لطفا موضوع را در قسمت در و دلهایی با استاد درج کنید.
البته همانطور که میدانید استاد براساس قواعد عالم مطالبی را مطرح کردند نه براساس علائم ظهور - در سالهای گذشته میگویند خیلی از این اتفاقات افتاده اینطور نیست و حوادث سالهای گذشته قابل قیاس با حوادث فعلی که خیلی جدی شروع شده نیست.
آی لاو یو خداااا
حالا اگر آن آزار و اذیت ها که خودشان کفاره گناهان هستند موجب گناهان دیگری بشوند که می شوند چه خاکی بر سرمان بریزیم؟ ها؟ آن وقت چه کار کنیم؟
پاسخ:
بقول استاد امتحانات الهی یکی پس از دیگری قرار دارد و بایستی توسل بجوییم به اهل بیت ع تا انشاالله سربلند از ازمایشات الهی بیرون آییم.
سلام
در صورت امکان در طراحی سایت و در انتهای هر مطلب امکانی قرار دهید تا بتوان آن مطلب را به ایمیل دیگران ارسال کرد زیرا بسیاری از مطالب این وبلاگ قابلیت ارسال به دیگران و بهره مندی آنها را دارد.
التماس دعا
پاسخ:
سلام علیکم - انشاالله بتوانم راهش را پیدا کنم.
سلام من یکی از طرفداران ودوستداران حاج آقا پناهیان هستم.درضمن خودم هم روحانی هستم.خواستم از زحمات شماصمیمانه تشکر کنم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی