استاد پناهیان / یادداشتهایی از سخنان استاد پناهیان و ...

گزیده ی از سخنرانیهای استاد حوزه و دانشگاه حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان (صوتی ، تصویری، نوشتاری) Panahian

استاد پناهیان / یادداشتهایی از سخنان استاد پناهیان و ...

گزیده ی از سخنرانیهای استاد حوزه و دانشگاه حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان (صوتی ، تصویری، نوشتاری) Panahian

موسسه بیان معنوی

درباره وبلاگ

استاد پناهیان / یادداشتهایی از سخنان استاد پناهیان و ...

اللهم صل علی فاطمه و ابیها و بعلها و بنیها

رَّبِّ أَدْخِلْنِی مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِی مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَل لِّی مِن لَّدُنکَ سُلْطَانًا نَّصِیرًا / پروردگارا مرا در هرکار صادقانه واردکن وصادقانه خارج نما وازسوی خود سلطان ویاوری برای ماقرار ده.
رَبِّ اشْرَحْ لِی صَدْرِی وَیَسِّرْ لِی أَمْرِی وَاحْلُلْ عُقْدَةً مِّن لِّسَانِی یَفْقَهُوا قَوْلِی / پروردگارا سینه ی مرا گشاده دار و کار مرا بر من آسان گردان و گره از زبانم بگشای تا سخنان مرا بفهمند.
-------------------------------------------
به امیدآنکه مقدمه سازان ظهورحضرتش باشیم
-------------------------------------------
لطفا در معرفی این وبلاگ به دوستان همت کنید.
شهید علمدار :
برای بهترین دوستانتان آرزوی شهادت کنید.
----------------------------------------------
لطفا با وضو معارف اهل بیت را مرور کنید.
-------------------------------------------

طبقه بندی موضوعی

آخرین نظرات

دوشنبه, ۲۲ آبان ۱۳۹۱، ۰۶:۵۱ ب.ظ

۶

یادداشت 248 : مکان بروز استعدادهای ما

دوشنبه, ۲۲ آبان ۱۳۹۱، ۰۶:۵۱ ب.ظ

رفقا! یکی از دلایل ناراحتی آدم‌ها در این دنیا چیست؟ شما بگویید. این است که می‌گوید من آن‌قدری که استعداد داشتم نتوانستم بروز بدهم، آن‌قدری که به‌درد می‌خوردم، کسی از من استفاده نکرد. آن‌قدری که...، از این حرف‌هایی که خیلی‌ها می‌زنند، خصوصاً جوان‌های مستعدّی مثل شما خیلی دغدغۀ این را دارند، حیف نشوند، هدر نروند، بروز پیدا کنند، زمینۀ خلاقیت پیدا کنند. ابزاری در اختیارشان قرار بگیرد بتوانند رشد کنند، رشد بدهند، توانایی‌هایشان را به منصۀ ظهور بگذارند.

خلاقیت یک کلمۀ خیلی باعظمت است. خلاقیت را کوچک نگیرید. خلاقیت را اگر نزدیک کنیم به معنای خالق بودن، خالق این صفت باعظمت پروردگار است که انسان دوست دارد مثل خالق خودش خلاق باشد. خب آدم دوست دارد بروز پیدا بکند. خب فدایتان بشوم! بهشت جای نهایت خلاقیت‌های وجود انسان است. مواظب باشیم ما بتوانیم تمام استعدادهای خودمان را برای بهشت آماده بکنیم، فعال بکنیم. و الّا نابود خواهد کرد این ناراحتی وجود ما را. من دوست دارم آنی که می‌توانم باشم، خب آفرین! یکصد و بیست و چهار هزار پیغمبر آمده گریه می‌کنند، سختی کشیده، بسیاری‌شان قطعه قطعه شدند تا شما به همین‌جا برسی. محل بروز خلاقیت‌های تو آنجاست. اینجا تکاپو می‌کنی برای اینکه آن استعدادِ عالی خلاقیت را آنجا در بهشت بروز بدهی. آنجا فضای ماست.

نظرات  (۶)

با سلام
حاج آقا پناهیان در کدام یک از جلسات هیئت این موضوع را بررسی کردند؟ اگر می شود به شماره بگویید تا من هم بی جواب نمانم.
با تشکر
پاسخ:
سلام - متاسفانه یادم نیست
۲۴ آبان ۹۱ ، ۱۷:۴۰ فائزه پورسلیمان
سلام. خسته نباشید. راستش من هم این مطلب رو نفهمیدم! مگ بهشت جای پاداش نیست؟ یعنی اونجا تازه به باید استعدادمون رو شکوفا کنیم؟ به قول دوستمون مثلا من استعداد مدیریت دارم، توی بهشت شکوفا میشود؟؟ چطوری؟؟ اصلا برام ملموس نیست. لطفا اگه میتونید خودتون بیشتر توضیح بدید.
پاسخ:
سلام علیکم / همسر شهید مطهری شهید مطهری را در خواب میبیند از ایشان سوال میکند آنجا چه میکنید ایشان میفرمایند اینجا هر روز خدمت اباعبدالله الحسین میرسیم و معارف والایی را از ایشان درس میگیریم. پس بهشت فقط جای دریافت پاداش نیست , بلکه محل ارتقا و رشد تدریجی معارف و استعدادهای ماست که خداوند متعال پایانی برای آن قرار نداده است. / توصیه میکنم جلسات حسینیه قهرودیها واقع در میدان منیریه خیابان فرهنگ شبهای جمعه بعداز نماز مغرب و عشا البته بعداز محرم ادامه دارد شرکت کنید. حتما پاسخهای کاملتری دریافت خواهید کرد.
در ادامه اینکه خدا به انسان استعدادهایی عطا کرده که در انسان بالقوه هستند و در این دنیا قرار هست که آنها را به فعل برسانیم. منتها اگر برای به فعل رساندن آنها مثلاً یک حسابدار عالی باشی ولی فرض کنیم در دور و زمانه ای باشی که اگر بخواهی کار کنی باید احکام خدا را زیر پا بگذاری بعد به این دلیل مجبور بشوی که مثلاً بروی کارگری کنی (البته این مثال روشنی هست مثالهای پیچیده ای هم داریم) یعنی از بروز استعدادت دست شستی حالا می توانیم بگوییم که خدا در آن جهان برایت جبران خواهد کرد و می گوید برای من در دنیا از کار و علاقه ات کناره گرفتی و به خیال ما هدر رفتی پس من برایت جبران می کنم. و میبینید که این در مورد استعدادهایی است که برای به عبارتی راه انداختن کار دنیا است نه درباره آن دسته از استعدادهایی که مربوط به انسانیت انسان ها است ولی هر دو محل بروزشان همین دنیا است.
با سلام
بنده خنگ نیستم اما منظور این نوشته را نفهمیدم. یعنی فرض کنید بنده استعداد مدیریت داشته باشم اما در این دنیا که اصولاً قرار نیست آدم به هر چه خواست برسد، این تواناییم را نتوانم نشان بدهم، جایش را به بنده نداده باشند؛ ببخشید یعنی آنوقت در آن جهان بنده می توانم این استعدادم را نشان بدهم؟ یا اصلاً این چیزی که ایشان بیان فرمودند در مورد این دسته از استعدادها نیست و اگر هم درباره این دسته از استعدادها نیست که غصه خوردن در این دنیا را ندارد و وقتی هم که درباره آن دسته از استعدادها است که (البته هر چه هست از خدا است) وقتی در این دنیا خودت را برایش آماده نکرده باشی در آن جهان هم چیزی بهت نمی دهند.

لطفاً بنده را تفهیم کنید!


۲۳ آبان ۹۱ ، ۱۰:۱۵ من یک مسافرم
فوق العاده بود
مثل همیشه استاد به نکاتی اشاره می کنند که ما اونها رو تو روزمرگی هامون گم کرده ایم
مثل همیشه عالی بود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی