استاد پناهیان / یادداشتهایی از سخنان استاد پناهیان و ...

گزیده ی از سخنرانیهای استاد حوزه و دانشگاه حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان (صوتی ، تصویری، نوشتاری) Panahian

استاد پناهیان / یادداشتهایی از سخنان استاد پناهیان و ...

گزیده ی از سخنرانیهای استاد حوزه و دانشگاه حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان (صوتی ، تصویری، نوشتاری) Panahian

موسسه بیان معنوی

درباره وبلاگ

استاد پناهیان / یادداشتهایی از سخنان استاد پناهیان و ...

اللهم صل علی فاطمه و ابیها و بعلها و بنیها

رَّبِّ أَدْخِلْنِی مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِی مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَل لِّی مِن لَّدُنکَ سُلْطَانًا نَّصِیرًا / پروردگارا مرا در هرکار صادقانه واردکن وصادقانه خارج نما وازسوی خود سلطان ویاوری برای ماقرار ده.
رَبِّ اشْرَحْ لِی صَدْرِی وَیَسِّرْ لِی أَمْرِی وَاحْلُلْ عُقْدَةً مِّن لِّسَانِی یَفْقَهُوا قَوْلِی / پروردگارا سینه ی مرا گشاده دار و کار مرا بر من آسان گردان و گره از زبانم بگشای تا سخنان مرا بفهمند.
-------------------------------------------
به امیدآنکه مقدمه سازان ظهورحضرتش باشیم
-------------------------------------------
لطفا در معرفی این وبلاگ به دوستان همت کنید.
شهید علمدار :
برای بهترین دوستانتان آرزوی شهادت کنید.
----------------------------------------------
لطفا با وضو معارف اهل بیت را مرور کنید.
-------------------------------------------

طبقه بندی موضوعی

آخرین نظرات

شنبه, ۱۷ تیر ۱۳۹۱، ۱۱:۱۸ ب.ظ

پسر می‌خواهید بگیرید یا دختر بگیرید؟ برای پسرتان یا دخترتان؟ ببینید این پسر در خانه‌اش بابایی دارد که به مادر محبّت می‌کند؟ یاد گرفته از بابا که پس‌فردا به دختر شما محبّت کند؟ ببینید این دختر در خانه‌ای بزرگ شده که مادر به پدر تواضع می‌کند، یاد گرفته که خودش پس‌فردا به پسر شما تواضع بکند؟ خیلی خانواده مؤثر است.

موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۱/۰۴/۱۷
محمد رئوفی

دختر و پسر

ازدواج

نظرات  (۱۱)

۲۴ مرداد ۹۳ ، ۱۷:۵۳ بنده گناهکار خدا
تشکر استاد بزرگ

استاد پناهیان:اگر کسی این جوری تربیت شده است، باید سعی کند لباس شخصیتی خود را بتکاند. اصولا خوب است انسان ، معایبی را که در اثر چنین عواملی در او بوجود آمده، از خود دور کند. این کار لازم است.

کلیک//البته درباره یه نوع تربیت دیگه بود این مطلب ولی اینجا هم صدق میکنه

سلام
به نظر من وسع هر کسی به اندازه فهم اوست. وقتی یک جاهایی را می بینی مطمئناً خدا آنها را به تو نشان داده... که بروی... منتها راه من طولانی است اما عمرم...
سلام
من امروز در فضای مجازی درباره شهید احمدی روشن مطلب پیدا می کردم نسبت به ایشان یک حس دیگری دارم نه برای اینکه روی ایشان بیشتر مانور داده شده نه! برای اینکه جوانتر بودند و تقریباً هم همسن بودیم البته ایشان بزرگ تر از بنده بودند و البته به این دلیل که ایشان خیلی فرق داشتند بالاخره اثر خون هر شهید به اندازه بزرگی اوست.
وقتی می بینم خانواده ای داشتند سرشار از محبت، مادری داشتند پرورش دهنده با محبت و اینکه در میانشان احترام جریان داشته با توجه به صحبت های حاج آقا پناهیان می بینم ایشان در مسیر طبیعی خودش رشد کرده و این یعنی هر چیزی را در زمان خودش و به جای خودش پذیرفته کوتاه کنم یعنی از زندگی عقب نمانده و پا به پای آن پیش رفته و بالیده.
بعد به خودم که نگاه می کنم و می بینم چقدر زندگیم با او فرق داشته و من الان این جا ایستادم، آه از نهادم بلند می شود. او در 32 سالگی شهید می شود اما منی که هر چه هم باشم از بچگی عاشق شهادت بودم روز به روز بیشتر در گرداب دوری دست و پا می زنم.
به خانواده که نگاه می کنم اصلاً ضد استاندارد هستیم همین موجب شده رشدی نکرده باشم که حتی دنیایم را جلو ببرد. بقیه حرفها را بگذریم... خیلی عقبم... آخر مگر چقدر فرصت دیگر دارم تا به جایی که دوست دارم یا حداقل فهمش را دارم برسم؟ چقدر مبارزه کنم؟ چقدر توانایی هایم تحلیل پیدا کند و قوایم ضعیف شود اما نرسم؟ چقدر دست و پایم بسته ی اجبارها باشد و کسی من را نرهاند؟ آره از بچگی محبت ندیدم، کسی آدم حسابم نکرده، (تکه هایی که خود حاج آقا می اندازند!) هنوزم که هنوزه فکر نمی کنم که من هم آدمم از دست من هم کاری بر می آید. با خودم می گویم به درک که محبت ندیدم یا آدم حسابم نکردند نمی خواهم دست و پایم را ببندد... اما در یک جایی از رشد من کمبود ایجاد کرده، در رابطه ی با دیگران اینها خودشان را نشان می دهند حتی در رابطه ی با خدا و به همان اندازه من را عقب انداختند.
این هایی که گفتم همه منشأ هستند منشأی فراتر از یک دانه ی گندم که در زمین می کاری.
پاسخ:
//سلام - فقط یادمان باشد :
لایکلف الله الی وسعها

خدا هیچ کس را جز به اندازه طاقتش مکلف نمی کند


ببین حاجی من نمیتونم پا سخنرانی استاد بیام چون تو اون شهر نیستم علی ای حال اگه شما رفتی و به جواب رسیدی برا ما هم جواب بذار-به استاد هم بگو قشنگ راه حل بده ما رو روشن کنه-من واقعا این برام سواله! چون خیلی از این موردا دیدم!

م.ن منتظر جواب سوالم هستم-کامنت دوم این پست-

پاسخ:
سلام - معمولا استاد پاسخ سوالها را در سخنرانیهای عمومی میدهند.

من هم علاقه مندم پاسخ استادبه جواب کامنت "مهم نیست" رو بشنوم.

تشکر اززحمات شما

خب اون بدبخت بیچاره ای که همچین خانواده ای نداشته و خاک بر سر بوده چی؟؟؟
بره بمیره!باید بدبخت باشه!باید باز هم توسری خور باشه!!؟؟؟این رو از استاد بپرسید لطفا
سلام. همین که بفکر جوونا هستید مجکرو سپاس گذار م ازهمه عزیزان التماس دعا دارم میخوام ازدواج کنم اما مشکل مالی دارم همه همگی سربلند باشید عزیزان ایران زمین التماس دعا
 السلام علیک یا اباصالح المهدی
سلام
طاعات و عبادات قبول باشه
نمی دونم باید چه طور از شما تشکر بابت این وبلاگ 
واقعا ممنون
امیدوارم بیش از پیش به قرار دادن مطالب استاد همت نمایید در ضمن فایل های صوتی و تصویری هر متنی را هم بذارید چون صدای ایشان روح ادم و پرواز می ده.
اللهم عجل لولیک الفرج
۱۸ تیر ۹۱ ، ۱۴:۰۱ من یک مسافرم
 احسنت
کاملا درست است
حرفهای استاد پناهیان رو باید قاب کرد زد به دیوارهای شهر

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی