استاد پناهیان / یادداشتهایی از سخنان استاد پناهیان و ...

گزیده ی از سخنرانیهای استاد حوزه و دانشگاه حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان (صوتی ، تصویری، نوشتاری) Panahian

استاد پناهیان / یادداشتهایی از سخنان استاد پناهیان و ...

گزیده ی از سخنرانیهای استاد حوزه و دانشگاه حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان (صوتی ، تصویری، نوشتاری) Panahian

موسسه بیان معنوی

درباره وبلاگ

استاد پناهیان / یادداشتهایی از سخنان استاد پناهیان و ...

اللهم صل علی فاطمه و ابیها و بعلها و بنیها

رَّبِّ أَدْخِلْنِی مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِی مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَل لِّی مِن لَّدُنکَ سُلْطَانًا نَّصِیرًا / پروردگارا مرا در هرکار صادقانه واردکن وصادقانه خارج نما وازسوی خود سلطان ویاوری برای ماقرار ده.
رَبِّ اشْرَحْ لِی صَدْرِی وَیَسِّرْ لِی أَمْرِی وَاحْلُلْ عُقْدَةً مِّن لِّسَانِی یَفْقَهُوا قَوْلِی / پروردگارا سینه ی مرا گشاده دار و کار مرا بر من آسان گردان و گره از زبانم بگشای تا سخنان مرا بفهمند.
-------------------------------------------
به امیدآنکه مقدمه سازان ظهورحضرتش باشیم
-------------------------------------------
لطفا در معرفی این وبلاگ به دوستان همت کنید.
شهید علمدار :
برای بهترین دوستانتان آرزوی شهادت کنید.
----------------------------------------------
لطفا با وضو معارف اهل بیت را مرور کنید.
-------------------------------------------

طبقه بندی موضوعی

آخرین نظرات

چهارشنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۱، ۰۱:۵۷ ب.ظ

۳

مجموعه آثار مکتوب استاد پناهیان.

چهارشنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۱، ۰۱:۵۷ ب.ظ

The City of God

Ramadan & its Secrets

Ali Reza Panahian

Arranged and edited by

Asr-e-Bayan-e-Ma'navi Institute

published by: Bayan-e-Ma'navi

Publications

 

در قسمتی از این کتاب شهر خدا آمده است : این رسول خدا ص است که ندا میدهد: آی مردم، شهر خدا با (دستانی پراز) برکت و رحمت و مغفرت به شما رو کرده است .

شهرها همه در ظرف مکان جای ندارند. خداوند مهربان، در عالم شهری دارد، که در ظرف زمان قرار یافته است. شهر خدا که با گنجایشی نامحدود و در زمانی معلوم، همه ساله محل اقامت مهمانان خدای بزرگ میشود، همه ساله محله اقامت مهمانان خدای بزرگ میشود، همان خانه ملکوتی خداست و ضیافت خانه ملک پادشاهی پروردگار رحمان است؛ که با عظمت بی نظیری، مانند قلعه ای با برج و باروهای بلند بر روی تپه ای از دشت بهشت بنا شده است ...

شهر خدا فرصتی است که وقتی نسیم ملایمش می آید و تو را در بر می گیرد، فکر میکنی برای همیشه با تو خواهد بود، ولی به ناگاه مانند یک رویا تو را تنها می گذارد و می رود و تنها خیال روی ماهش باقی می ماند و در روزمرگی ها پنهان میشود شب وصالش بسیار کوتاه است و روز فراقش بس طولانی ...

کتاب شهر خدا ، نوشته ای است درباره رازهای روزه داری در ماه مبارک رمضان، که به ابعاد تربیتی و برخی از زیبایی های معنوی این مهمانی الهی میدارد، نکات سودمندی که شاید کمتر به آنها توجه شده است. در این کتاب ، پاسخ برخی از سوالهای مهم در مورد رازهای رمضان را میتوان یافت: چگونه میتوان به رمضان زیباتر نگریست؟ و گام های اولیه در عرفان رمضان را پیمود؟

این چگونه مهمانی دادنی است که مهمان باید گرسنگی و تشنگی بکشد؟ و این گرسنگی چگونه در آداب رمضان استمرار می یابد؟

معنویست چیست که نخوردن و نیاشامیدن که یک عمل مادی است . در تقویت آن موثر است ؟ و رابطه روزه و تزکیه چگونه تبیین میشود؟ ماه رمضان با چه سازوکاری اثرات تربیتی خود را به روزه دار هدیه می کند؟ و چگونه میتوان این اثار را تقویت نمود؟ روزه رمضان چگونه به روزداران ،اخلاص ، حکمت و تقوا میدهد؟

در قسمتی از این کتاب آمده است : امام به دلیل عرفان و جامعیت معارفش یک هنر شناس به تمام معنا، و به دلیل هنر تاثیرگذاریش بر مردم، یک کارشناس مجرب رسانه ای است.

چه کسی هنر را می‌تواند از عرفان جدا ببیند؟ و چه کسی مانند عارف که تمام حقایق عالم برایش مکشوف است از حقیقت هنر آگاهی دارد؟ امام به حکم بعد عرفانیش، نه تنها زیبایی های عالم را بهتر درک می‌کند، بلکه در تولید زیبایی مانند یک هنرمند سرآمد است.

در قسمتی از این کتاب آمده است : چرا خداوند متعال نماز شب را بر پیامبر اکرم (ص) واجب فرمودند؟ حتما برای آن نبوده که مبادا ایشان نماز شب را ترک کنند. یقینا برای این نبوده که قدرت درک پیامبر (ص) را نسبت به ضرورت و ارزش نماز شب در نظر نگرفته بودند. پس چرا واجب شد؟ در حال یکه بسیاری از پیروان مکب او هیچ گاه نماز شب را با آنکه مستحب است، ترک نمی‌کنند. ما که هرچه از خدا نسبت به پیامبر (ص) می‌بینیم، همه اکرام است و احترام. نکند واجب شدن یک امر و صدور یک دستور واجب هم از جانب پروردگار نوعی اکرام عبد است؟

نظرات  (۳)

احسنت به توجهتون درست فرمودین city به معنای شهر است باید از کلمه ی month به معنای ماه استفاده شود .
با سلام
در پاسخ به این دوست عزیز عرض کنم که اتفاقاً شهر به همان معنایی که باید ترجمه شده؛ چون در این کتاب ماه رمضان مانند یک شهر به همین معنا و به زیبایی رسایی توصیف شده است.
 سلام برادر ،
خسته نباشی !

شهر خدا ، منظورش از شهر، ساختمون و اینا نیست که ! منظورش ماه و این حرفاس.

ترجمه به انگلیسیش رو اصلاح کنید جون هرکی دوس دارین!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی