استاد پناهیان / یادداشتهایی از سخنان استاد پناهیان و ...

گزیده ی از سخنرانیهای استاد حوزه و دانشگاه حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان (صوتی ، تصویری، نوشتاری) Panahian

استاد پناهیان / یادداشتهایی از سخنان استاد پناهیان و ...

گزیده ی از سخنرانیهای استاد حوزه و دانشگاه حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان (صوتی ، تصویری، نوشتاری) Panahian

موسسه بیان معنوی

درباره وبلاگ

استاد پناهیان / یادداشتهایی از سخنان استاد پناهیان و ...

اللهم صل علی فاطمه و ابیها و بعلها و بنیها

رَّبِّ أَدْخِلْنِی مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِی مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَل لِّی مِن لَّدُنکَ سُلْطَانًا نَّصِیرًا / پروردگارا مرا در هرکار صادقانه واردکن وصادقانه خارج نما وازسوی خود سلطان ویاوری برای ماقرار ده.
رَبِّ اشْرَحْ لِی صَدْرِی وَیَسِّرْ لِی أَمْرِی وَاحْلُلْ عُقْدَةً مِّن لِّسَانِی یَفْقَهُوا قَوْلِی / پروردگارا سینه ی مرا گشاده دار و کار مرا بر من آسان گردان و گره از زبانم بگشای تا سخنان مرا بفهمند.
-------------------------------------------
به امیدآنکه مقدمه سازان ظهورحضرتش باشیم
-------------------------------------------
لطفا در معرفی این وبلاگ به دوستان همت کنید.
شهید علمدار :
برای بهترین دوستانتان آرزوی شهادت کنید.
----------------------------------------------
لطفا با وضو معارف اهل بیت را مرور کنید.
-------------------------------------------

طبقه بندی موضوعی

آخرین نظرات

دوشنبه, ۱۷ تیر ۱۳۹۲، ۱۰:۵۰ ق.ظ

۴

یادداشت 337 : آب کم جو

دوشنبه, ۱۷ تیر ۱۳۹۲، ۱۰:۵۰ ق.ظ


آب کم جو تشنگی آور بدست


تا بجوشد آبت از بالا و پست


موافقین ۳ مخالفین ۱ ۹۲/۰۴/۱۷
محمد رئوفی

تشنگی

آب کم جو

نظرات  (۴)

۱۷ تیر ۹۲ ، ۲۰:۰۷ شاگرد ِ استاد
سلام

در جواب ِ صاحب ِ نام مستعار  ِ خانه دار

بله درست میفرمایید..../ هرچند همچنان شنیدنش ناراحتم میکنه/ ولی در مقابل کلامتان تسلیمم ....


سلام
در جواب شاگرد استاد
استاد هم شاید منظورشان این نیست که دیگه کم بریم سخنرانی
که خودشون همیشه اصرار بر مداومت بر این جلسات ذکر میکنند
اما
به نظر من منظورشون میتونه این باشه
ما هنوز روی سخنرانی قبلی کار نکرده دوباره هفته بعد میریم سخنرانی
خب این که فایده نداره
ما کلاس زبان انگلیسی هم بریم اگه تکالیف هفته قبلمون رو انجام نداده باشیم 
معلم میگه هفته بعد نیا
بعد ما بگیم چرا اینطوری میگی؟ شما خودتون دانشگاه نرفتین؟ کلاس نرفتین؟
مشکل ما اینه 
از این سخنرانی تا سخنرانی بعدی دغدغه مون عمل و تفکر و تمرین قبلی ها رو انجام ندادیم 
که اگر اینطور باشه
خب 
دری که روبه انسان باز میکنه
همون قبلی نیست
پس  برای ذکر و وعظ جلسه میریم و اینم که خوبه
اما
وقتی هر جلسه میریم در همون نقطه قبلی از تفکر و عمل هستیم 
حاج آقا هم میگن فعلا برین روی قبلی ها کار کنید
که اگر کار کنیم
گاها بدون سخنرانی هدایت و حکمت به ما خواهد رسید
حاج آقا هم اثر این تفکر رو دیدن همه حرفهاشون رو که نخوندن یا گوش ندادن که بلاخره به بعضی حرفها از قلب و حکمتشون سزچشمه میگیره
من الان سخنرانی های حاج آقا رو در طی سالهای مختلف گوش میکنم
میبینم سالها یه مسئله رو تکرار میکنند

پس حتما ما پیشرفت نکردیم
وگرنه میرفتن سر درس بعدی
البته نمیگم همه سخنرانی هارو وهمه شاگردان رو 
 و این قضیه در بعضی جاها و بر بعضی افراد صدق میکنه


۱۷ تیر ۹۲ ، ۱۲:۵۰ شاگرد ِ استاد
سلام

این مضامین رو بازهم از استاد شنیدم....

جایی که میگفتن: من نباید هی بیام حرف بزنم. شماها باید عمل کنید.. من میام یه سخنرانی میکنم که نیروش انقدره که به اندازهء صد کیلومتر شما رو هل بده به جلو.. اونوقت شما یک سانتی متر حرکت میکنید.. انقدر سخنرانی لازم نیست. به حرفهای قبلیم عمل کنید و....

یا وقتی توی تپه نورالشهدا در مورد سکه (استفادهء مداوم  و سیری ناپذیر  ِ یک رزمنده از تلفن) گفتن... به یاد این افتادم که منم چقدر علاقه دارم سخنرانی ِ بزرگان (مثل ایشون؛ آقای جاودان؛ آقای زابلی، استادصدیقی و...) رو گوش کنم و سیری برام نداره....

****
ولی همیشه از شنیدن ِ این مدل حرفهاشون (وقتی تصور عمل بهش رو کردم) ناراحت شدم.

خودشون واقعا آب کم جستن؟ یکی کلا آب کم میخوره... باید برای خودش ساعت کوک کنه که یادش باشه آب بخوره...
یکی کلا آب زیاد میخوره.. (توی دوران مدرسه به من میگفتن که کمبود ِ آب تهران بخاطر تو هستش! ) ... من شخصا هرچقدر هم سخنرانی برم؛ بازهم احساس ِ تشنگی میکنم.... اگه آب ِ کم(سخنرانی ِ کم) بهم برسه؛ اصلا ...................................


۱۷ تیر ۹۲ ، ۱۱:۳۰ آقای حیدری
آمدم سخنرانی جدیدی از استاد ببینم صافمان کردی رفت...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی