استاد پناهیان / یادداشتهایی از سخنان استاد پناهیان و ...

گزیده ی از سخنرانیهای استاد حوزه و دانشگاه حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان (صوتی ، تصویری، نوشتاری) Panahian

استاد پناهیان / یادداشتهایی از سخنان استاد پناهیان و ...

گزیده ی از سخنرانیهای استاد حوزه و دانشگاه حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان (صوتی ، تصویری، نوشتاری) Panahian

موسسه بیان معنوی

درباره وبلاگ

استاد پناهیان / یادداشتهایی از سخنان استاد پناهیان و ...

اللهم صل علی فاطمه و ابیها و بعلها و بنیها

رَّبِّ أَدْخِلْنِی مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِی مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَل لِّی مِن لَّدُنکَ سُلْطَانًا نَّصِیرًا / پروردگارا مرا در هرکار صادقانه واردکن وصادقانه خارج نما وازسوی خود سلطان ویاوری برای ماقرار ده.
رَبِّ اشْرَحْ لِی صَدْرِی وَیَسِّرْ لِی أَمْرِی وَاحْلُلْ عُقْدَةً مِّن لِّسَانِی یَفْقَهُوا قَوْلِی / پروردگارا سینه ی مرا گشاده دار و کار مرا بر من آسان گردان و گره از زبانم بگشای تا سخنان مرا بفهمند.
-------------------------------------------
به امیدآنکه مقدمه سازان ظهورحضرتش باشیم
-------------------------------------------
لطفا در معرفی این وبلاگ به دوستان همت کنید.
شهید علمدار :
برای بهترین دوستانتان آرزوی شهادت کنید.
----------------------------------------------
لطفا با وضو معارف اهل بیت را مرور کنید.
-------------------------------------------

طبقه بندی موضوعی

آخرین نظرات

يكشنبه, ۱۴ آبان ۱۳۹۱، ۱۰:۰۵ ب.ظ

۳

یادداشت 245 : خدا آناً داغونت می‌کنه

يكشنبه, ۱۴ آبان ۱۳۹۱، ۱۰:۰۵ ب.ظ

یک ذرّه، یک صدهزارم درصد، یک میلیاردم در دلت عُجب بیاید، خدا آناً داغونت می‌کند. هرکی می‌خواهی باشی باش. اصلاً و ابداً شوخی ندارد. مهمترین مراقبت اولیاء خدا از عجب است. بلافاصله بعد از عجب خطا می‌کنی، بلافاصله بعدش...، یک چیزهایی می‌شود، خطاهای فاحش. بعضی‌ها می‌گویند در عرصۀ سیاست چرا بعضی‌ها یک دفعه‌ای یک خطاهای خیلی گُنده‌ای می‌کنند. ما قاعده‌اش را در کتاب‌ها خواندیم، حتماً یک جایی یک گوشه‌ای دلش به عُجب رسیده.

من دارم به شما می‌گویم خدا رحم ندارد سرِ عُجب. آن رحم خدا برای بخشش گناه‌های دیگر است. داستانش را می‌دانید طرف همراه عیسی‌بن مریم می‌خواست برود، بعد رسیدند به آب، آمدند از آب رد بشوند، گفت آقا! من که نمی‌توانم رد بشوم، گفت توکل کن به خدا رد می‌شوی؛ بگو خدا همه چیز دست اوست، رد می‌شوی. یک توکل عمیقی کرد، آمد با ایشان، آمد روی آب، مثل حضرت عیسی‌بن مریم. وسط‌های آب گفت [ولی ما هم آمدیم ها!] شالاب افتاد تو آب. خدایا دارد می‌میرد طرف، حالا رحم کن, بعداً می‌زنی؛ نه! ما سرِ این چیزها شوخی نداریم. یک ذرّه، فوری، اصلاً اثرش می‌آید. اگر خواستید یک چیزی را خیلی مراقبت بکنید، نفس‌تان حال نیاید سرِ؟ عُجب. من کسی هستم ها! آقاجان! خلاصه‌اش کنم، خدا حاضر است گناه بکنی، با گناه سیاه بشوی، می‌فرماید بعد پاکش می‌کنم، ولی با عُجب حاضر نیست سیاه بشوی.

موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۱/۰۸/۱۴
محمد رئوفی

خدا داغون میکند

عجب

نظرات  (۳)

بسیار عالی بود ....
بسم رب الحسین
سلام خواستم بپرسم کدوم سری از سخنرانی‌های استاد پناهیان در این مورده؟
پاسخ:
سلام - فکر میکنم در بیان معنوی 1 تا 5 باید دنبال مبحث عجب باشید
بسم الله
سلام علیکم
اجرتون با حضرت زهرا
خیلی وقته از مطالب خوبتون بنده استفاده میکنم . این خاست الهی بود که وبلاگ شما رو پیدا کردم . صرف خوبیه کرتون باید بگم که مطالبتون رو هم تو سایت خودم منتشر میکنم هم دوستان کپی بر میدارن هم برخی شو چاپ میکنم میزنم تو برد سر کارمون هم برای اکثریت زیر مجموعه خودم ارسال میکنم خصوصا فایلای سخنرانی رو . خاستم بدونید که کار بزرگی دارید میکنید . خودمم خیلی از صحبتاشون استفاده میکنم
اگر ثوابی از انتشارش برا ما هست باشه برای شما
موفق باشید
التماس دعا
یا علی
پاسخ:
سلام علیکم / همانطور که مستحضرید مطالب درج شده در وبلاگ مطالبی از سخنرانی استاد هستند. و بنده فقط به لطف خدا انعکاس دهنده این مطالب هستم, و برای بنده فضلی محسوب نمیشود, مجموع سخنرانیهای استاد را میتوانید از 02177625155 موسسه بیان معنوی تهیه کنید. التماس دعا یاعلی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی